Reklama czy sztuka? Grodzki Dom Kultury zaprasza 22 maja (wtorek) o godz. 17.00 na wykład Klary Rawicz-Lipińskiej "Reklama czy sztuka?".
W ostatnich dziesięcioleciach obserwujemy ekspansję reklamy w naszym środowisku, wnikającej przez najróżniejsze nośniki, począwszy od przestrzeni urbanistycznych do ekranu komputera, czy przedmiotu. Nie zawsze zastanawiamy się nad formą reklamy, jej strukturą i skutecznością oddziaływania. Przeciwnicy reklamy twierdzą, że nie ma ona wiele, a nawet nic wspólnego ze sztuką. Sztuka wysoka jako działalność ludzka nie funkcjonująca w sferze rynku określa wartości wyższe i choć tworzona również na zamówienie nie nosi cech wyłącznie komercyjnych. Reklama zaś stanowi tworzywo czysto komercyjne i wszystkie środki jakimi się posługuje temu służą.
Czy jednak rzeczywiście możemy mówić o tak jednoznacznym obrazie reklamy? Gdzie przebiega granica między sztuką i reklamą, wszak również sztuka coraz częściej wychodzi z galerii, muzeów, teatrów w inne miejsca, a często wręcz na ulicę? Na tego rodzaju pytania spróbuje udzielić odpowiedzi Klara Rawicz-Lipińska podczas najbliższego wykładu z cyklu Spotkania ze sztuką, który odbędzie się w GDK przy ulicy Wał Okrężny 37. Wstęp wolny.
/tekst: Zbigniew Siwek - GDK/
Oprac. Marzena Maćkała
22-05-2012
/ zapowiedzi na ten miesiąc
|